سه شنبه ۰۲ اردیبهشت ۹۹
در ماركت تبليغات ايران فضا براي فعاليت شركتهاي بزرگ و كوچك بسيار فراهم است. در اين مقاله به معرفي اجمالي از يك شركت تبليغاتي ميپردازيم و به تشريح زمينههاي فعاليت اين شركتهاي تبليغاتي خواهيم پرداخت.يكي از عمده ترين بازارهاي تبليغاتي كشور بازار تبليغات محيطي است. در اين حوزه شركتهاي بزرگ و كوچك بسياري به فعاليت ميپردازند و براي حضور در اين بخش بازار نياز به صرف سرمايه زياد است. ابزارهاي مختلفي در فضاي تبليغات محيطي مورد استفاده هستند كه اين ابزارها عبارتند از:
- بيلبورد
- عرشه پل
- استرابورد
فضاي محيطي شهر كه محل تردد ساكنين هر شهري است فرصتي مناسب است تا ضمن حضور هر برند به مخاطبين ساكنين آن شهر ميتواند برند خود را معرفي كند. معرفي برند و محصولات آن برند همواره يكي از مهمترين و پر اهميت ترين موضوعات در بخش برندسازي و تبليغات بوده است.
ما هر روزه در معرض تعداد بسيار زيادي از اين تبليغات هستيم در ابعاد مختلف از بيلبورد گرفته تا استرابورد و عرشه پل همه اين تبليغات يك هدف را دنبال ميكنند و آن معرفي و برندسازي براي محصولات خاصي است. نقش شركتهاي تبليغاتي در اين ميان بسيار پر اهميت است زيرا در اين ميان ميتوان به اين صورت عنوان كرد كه از ايده اوليه طرح تا نهايي شدن و اكران آن طرح تبليغاتي تماما بر عهدهي شركتهاي تبليغاتي است. اين روند كه آن را بست به اندازه و گستردگي آن ميتوان يك كمپين محيطي ناميد فرآيند مشخصي را دنبال ميكند.در درجه اول طراحي اينكه چه تابلوهايي و چرا ميبايست در اين كمپين استفاده شوند خود يكي از اصلي ترين بخشهاي هر كمپيني است. مورد دوم طراحي و كانسپت طراحي كمپين بسته به هدف و جامعه هدف آن كمپين است. كمپينهاي تبليغاتي معمولا به دنبال جذب مخاطباني خاص و متناسب با برند خودشان هستند كه اين موارد خود به ميتواند تفاوت ميان يك بيلبورد يا استرابورد شمال تا جنوب شهر را مشخص سازد.طرحهايي كه متناسب با هر كمپين اجرايي ميشوند را ميتوان به ريز فعاليتهاي يك شركت تبليغاتي تقسيم بندي كرد كه از آن جمله به عكاسي صنعتي ، طراحي هويت بصري اشاره كرد.
تمام مواردي كه عنوان شد همگي براي يك كمپين محيطي قابل پياده سازي و اجرا هستند و چنانچه يك برند در نظر داشته باشد كه يك كمپين فضاي ديجيتال را راه اندازي كند ميتواند تمامي مراحل مطرح شده فوق را به در فضاي آنلاين پياده سازي كند.كمپينهاي فضاي مجازي موارد بسيار مختلف و متنوعي را شامل ميشوند و شايد بتوان گفت بسيار پيچيدهتر اما با كيفيت تر از كمپينهاي فضاي محيطي عمل ميكنند. البته قدري شايد اين صحبت جانبدارانه باشد به جهت نتايج بسيار ارزشمندتري كه اين فضا براي برندها شخص خود من كسب كردهام. يكي از مهمترين بخش ها و رسانههاي اجتماعي كه امروز با آنها بسيار سر و كار داريم اينستاگرام است.
اينستاگرام به واسطه جمعيت ۳۰ ميليوني از مخاطبين كه در خود جاي داده است امروزه يكي از مهمترين و پر استفاده ترين شبكههاي اجتماعي در بين مخاطبين است. اينستاگرام امروزه در نقش فضاي محيطي عمل ميكند چرا كه به دليل زمان زيادي كه مردم در اين شبكههاي اجتماعي صرف ميكنند بستري مناسب در جهت ارائه محتوا و تبليغات در فضاي اينستاگرام است.
از مهمترين فعاليتهايي كه بسياري از شركتهاي تبليغاتي امروزه در حال اجراي آن هستند مديريت اينستاگرام است. مديريت اينستاگرام امروزه يكي از پر رونقترين موضوعات و سر فصلهاي فعاليت شركتهاي تبليغاتي است.
به طور كلي اگر بخواهيم نتيجهگيري داشته باشيم از اينكه در شركتهاي تبليغاتي چه ميگذرد ميتوانيم اينگونه عنوان كنيم كه مجموعهاي از فعاليتها در خصوص رفع نيازها در طراحي و برندسازي شركتها ميتواند يك موضوع فعاليت بسيار جذاب و پر سود براي شركت ها و آژانسهاي تبليغاتي باشد. چرا كه شركتهاي تبليغاتي ميباست بر اساس نيازها و فرصتهاي جديد جامعه به ارائه خدمات بپردازند. فرصتهاي تبليغاتي در بازار تبليغات بسيار زياد و پر تكرار هستند چرا كه بازار امروز ايران تنها مختص به برندهاي با كيفيت و ارزشمند است و جايي براي برندهايي كه بدون تبليغاتي قصد رشد دارند نميگذارد.
- ۱۰۷ بازديد
- ۰ نظر